DPF un AdBlue remonts
KAS IR KVĒPU FILTRS…?
DPF – Diesel Particular Filter. Latviski to sauc par kvēpu filtru (cieto daļiņu filtru).
Kvēpu filtrs ir filtrs, kas iebūvēts dīzeļa vai benzina autotransportā, lai aizturētu kaitīgo izplūdes gāzu nonākšanu atmosfērā. Lielai daļai dīzeļu, kas ražoti pēc 2006.gada ir šāds DPF filtrs. Euro 5 ekoloģiskajam standartam atbilstošam autotransportam, kas tiek ražots no 2010.gada praktiski visiem ir DPF filtrs.
Galvenokārt tas kalpo ekoloģiskiem mērķiem, lai saudzētu apkārtējo vidi. Tāds dpf filtrs ir gan vieglajām automašīnām, gan smagajiem, gan autobusiem, gan jebkura veida traktortehnikai.
Daudzās Eiropas pilsētās jau labu laiku ir noteiktas zaļās zonas, kurās var iebraukt tikai ar Euro 4 – Euro 6 ekoloģiskās kategorijas uzlīmēm. Šādas uzlīmes nozīmē, ka automobilis atbilst Eiropas emisiju standartam.
DPF filtrs ar laiku aizsērē, tāpēc to laiku pa laikam vajadzētu tīrīt, lai autotransportam nesamazinās veiktspēja. Otrs variants ir filtra nomaiņa. Trešais variants, tas ir kvēpu filtra izprogramēšana.
Darbības ar DPF sistēmam
> DPF maiņa pret jaunu filtru
> DPF tīrīšana
> DPF diagnostika
> DPF izprogramēšana
> Motora jaudas palielināšana/samazināšana
> TA CSDD sagatavošana
> DPF sistēmu atjaunošana (programēšana, DPF montāža, atgāzes mērīšana)
KAS IR ADBLUE SCR … ?

Cik bieži jāuzpilda Adblue?
Vidēji Adblue patēriņš ir 1,5% – 6% no kopējā dīzeļdegvielas patēriņa. Uz katriem 100 litriem parasti izlieto 2 – 6 litrus Adblue šķidruma. Lielākai daļai automašīnu Adblue tvertnes tilpums ir 10 līdz 20 litri.
Kas notiek ja beidzās Adblue šķidrums?
Daži auto ieslēgs “servisa režīmu” ar samazinātu dzinēja jaudu un jūs varēsiet turpināt ceļu līdz tuvākajai Adblue uzpildes vietai vai autoservisam Adblue sistēmas defekta gadījumā, bet citi auto apstāsies un nebūs iespējas pat iedarbināt līdz neuzpildīsiet vai nesalabosiet Adblue sistēmu. Kā, piemēram, VW un Mercedes automašīnas.
Piemēram, Audi un VW gadījumā nodzēšot vadības blokā kļūdas auto varēs turpināt ceļu nākamos 50km līdz atkal apstāsies ja problēma nebūs novērsta.
Adblue problēmas un risinājumi.
Ablue sistēmas pēdējos gados uzstāda ļoti daudz dīzēļu automašīnām. Pārsvarā tās ir kravas automašīnas, bet ne tikai.
Ablue problēmas var rasties ar dāžādiem šīs sistēmas mezgliem, kā piemēram, Adblue trauks, līmeņa sensors, Adblue sprausla vai NOx sensors un paša eletkroniskā vadība.
Adblue remonts pārsvarā gadījumu ir dārgs un neatmaksājas. Sākot no 150 Euro līdz pat vairākiem tūkstošiem ja gadījumā jāmaina NOx katalizators.
Kad vadības blokā parādās kļūda saistīta ar Adblue sistēmu, uz displeja izlec paziņojums: “Adblue service” vai “Refill Adblue” – “No engine start possible in xx km” vai jau kad skaitītājs ir noskaitījis līdz 0 km – “Engine cannot be started again”.
Šajā gadījumā auto apstājas un vienīgais variants kā iedarbināt ir doties uz servisu, labot ADblue/SCR.
Izteiktas problēmas ar Adblue var novērot gan VW Audi grupas automašīnām, gan arī Mercedes automašīnām.
Biežākie viesi autoservisos noteikti būs Sharan ar 2.0TDI dzinēju. Pārsvarā visi Sharan pēc 2010.gada ar 2.0TDI dzinēju būs aprīkoti ar SCR sistēmu jeb tautā sauktu Adblue.
> AdBlue bojato detaļu maiņa un remonts
> AdBlue tīrīšana
> AdBlue diagnostika
> AdBlue izprogramēšana
> Motora jaudas palielināšana/samazināšana
> TA CSDD sagatavošana
> AdBlue sistēmu atjaunošana (programēšana, montāža, atgāzes mērīšana)
> AdBlue sistēmu uzstadīšana (modernizācija)